COVID- 19
Директор дитячого садка має забезпечити виконання зазначеної постанови. До початку навчального року необхідно визначити порядок відокремлення осіб, у яких виявлено ознаки гострого респіраторного захворювання, від інших вихованців та працівників дитячого садка, а також процедуру інформування батьків (інших законних представників) та консультування з ними і сімейними лікарями для прийняття узгодженого рішення щодо направлення дітей (з батьками або особами, які їх заміняють) додому або (за наявності підстав) щодо направлення вихованців/педагогів/працівників до закладу охорони здоров’я.
І. Дії директора дитячого садка у разі виявлення у вихованця ознак гострого респіраторного захворювання
1. У разі виявлення у вихованця ознак гострого респіраторного захворювання, до приїзду батьків або інших законних представників дитини, вихованці знаходяться в масках постійно до вирішення питання щодо направлення їх додому чи до закладу охорони здоров’я.
2. До прийняття відповідного рішення необхідно направити вихованця до спеціально відведеного приміщення дитячого садка (ізолятора) в супроводі працівника закладу дошкільної освіти (ним може бути сестра медична старша дитячого садка або, в разі відсутності медичного працівника або інший працівник закладу (далі – уповноважена особа, визначена директором дитячого садка) та невідкладно поінформувати батьків (інших законних представників). Переконайтеся в тому, що батьки вихованця знають, як зв’язатися з уповноваженою особою. Ця особа має бути забезпечена стандартними засобами захисту, а також повинна дотримуватися заходів безпеки при догляді за особами з підозрою на COVID-19: носити маску і дотримуватися необхідної дистанції.
У разі, якщо дитина налякана і болісно переживає власний стан,
уповноважена особа має заспокоїти дитину і залишатися з нею в окремому
приміщенні, що добре провітрюється, не знімати маску і дотримуватися
дистанції.
3. Сестра медична старша або уповноважена особа має надіслати екстрене
повідомлення форми 058/о про підозру на інфекційне захворювання до
лабораторного центру (відповідного його підрозділу).
4. Сестра медична старша або уповноважена особа дитячого садка реєструє випадок в журналі реєстрації форми О6О/о.
5. Сестра медична старша або уповноважена особа телефонує батькам та/або сімейному лікарю, викликає (за потреби) швидку допомогу, після прибуття батьків відправляє з ними дитину додому. За наявності показань для госпіталізації швидка медична допомога доставляє дитину до стаціонару.
6. Сестра медична старша або уповноважена особа співпрацює з епідеміологами лабораторного центру в ході епідеміологічного розслідування і допомагає їм визначати коло контактних осіб:
· які знаходилися разом в одному приміщенні (групі);
· які контактували в побуті.
7. Ніхто з працівників дитячого садка, у тому числі сестра медична старша чи уповноважена особа, які опікуються підозрілим випадком або підтвердженим випадком COVID-19, не має права розголошувати імені хворого або того, у кого підозрюють COVID-19, задля збереження лікарської таємниці. Обов’язок закладу освіти — запобігати булінгу та стигматизації у зв’язку з COVID-19.
ІІ. Дії директора дитячого садка у разі отримання позитивного тесту на SARS-CoV2 увихованця:
У разі отримання позитивного результату тестування на SARS-CoV2 вихованця необхідно:
· направити додому на самоізоляцію контактних осіб (групу) (згідно з Додатком 2 до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)») на 14 днів.
· забезпечити позачергове проведення дезінфекції та генеральне прибирання приміщення дитячого садка/групи тощо;
· для групи, яка перебуває на самоізоляції, організувати освітній процес за допомогою технологій дистанційного навчання;
· якщо захворювання на COVID-19 підтвердилося і в контактних осіб, директорясел-садка може прийняти рішення про організацію освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання для кількох груп або закладу дошкільної освіти в залежності від наявності підтверджених випадків в одній чи кількох групах;
· сестра медична старша дитячого садка або уповноважена особа має співпрацювати з епідеміологами лабораторного центру в ході епідеміологічного розслідування.
ІІІ. Якщо на COVID-19 захворів педагог, інший працівник дитячого садка необхідно:
1. працівники дитячого садка, які перебували у контакті з особами, в яких лабораторно підтверджено захворювання на COVID-19, не виходять на роботу та невідкладно звертаються за медичною допомогою;
2. якщо температура, кашель, нежить у працівника дитячого садка з’явилися під час роботи, він має невідкладно залишити заклад дошкільної освіти і звернутися до закладу охорони здоров’я за медичною допомогою; якщо ж у нього виникли такі небезпечні симптоми, як задишка, частий сухий кашель, біль у грудній клітці, температура, яку складно знизити, виражена блідість чи синюшність шкіри, повторне блювання, необхідно викликати екстрену допомогу, попередивши медиків, що є підозра на COVID-19
У приміщенні, де знаходився хворий педагог/працівник, слід провести поза
графіком провітрювання та дезінфекцію поверхонь.
ІV. Інформування учасників освітнього процесу про випадок COVID-19 у дитячому садку:
1. Переконайтеся, що працівникам дитячого садка та батькам вихованців відомо, що ніхто не має відвідувати дитячий садок, якщо у нього температура, кашель, нежить. Переконайтеся, що вони розуміють, що мають залишатися вдома, якщо контактували з хворим.
2. Попросіть, у разі підозри, контакту чи хвороби на COVID-19 педагогів/працівників дитячого садка і батьків вихованців повідомляти про це педагога/сестру медичну старшу/адміністрацію.
3. Нагадуйте працівникам дитячого садка та батькам вихованців про особливу небезпеку COVID-19 та необхідність дотримуватися дистанції, регулярно мити руки, уникати скупчення людей, провітрювати приміщення.
4. Пояснюйте, як можна зменшити стрес: більше спілкуватися з рідними телефоном або онлайн, займатися улюбленими справами.
5. Порадьте батькам, як зробити родинне помешкання безпечнішим для дорослих та дітей (регулярно дезінфікувати поверхні й провітрювати приміщення).
6. Закликайте звертатися до лікаря/лікарки телефоном у разі появи небезпечних симптомів.
- Перед відкриттям закладу проводиться генеральне прибирання з використанням дозволених Міністерством охорони здоров’я України дезінфекційних засобів та кварцування і провітрювання приміщень.
- Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам закладу дошкільної освіти. Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов’язків. За можливості, температурний скринінг проводити за допомогою безконтактних засобів вимірювання.
- Температурний скринінг дітей проводять при вході (початковий) у заклад та кожні 4 години (поточний).
- Діти, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань:
• при проведенні початкового температурного скринінгу – не допускаються до відвідування;
• при поточному скринінгу – ізолюються з відповідним інформуванням медичного працівника та батьків. При ізоляції важливо не допуститиггутривожних відчуттів у дитини та враховувати її психологічний стан. - Ранкове приймання дитини до дитячого садка проводить медична сестра або педагог на території закладу за межами його будівлі. Батьки та супроводжуючі особи повинні одягати респіратор або захисну маску (у тому числі саморобну), так, щоб були покриті ніс та рот. Очікування на території повинно бути обмежено.
- Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, обробка рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо), проводяться в ігровій формі та за особистим прикладом працівників дошкільного закладу.
- На період карантину забороняється:
використання багаторазових (тканинних) рушників;
• використання м’яких іграшок;
• використання килимів з довгим ворсом;
• перебування у вуличному взутті всередині приміщень;
• проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей з більш ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів). - На період карантину рекомендується:
• проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання;
• надавати пріоритет руханкам, іграм, що проводяться на відкритому повітрі;
• переформатувати розміщення в кімнатах для занять таким чином, щоб забезпечити максимальне фізичне дистанціювання;
• обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та персоналом;
• обмежити заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентаря;
• обмежити сенсорні заняття та ігри (наприклад ліпка);
• забезпечити адаптивне харчування, що дозволяє мінімізувати кількість дітей, що харчуються одночасно або одночасно перебувають за одним столом. - Організувати навчання вихованців дошкільного закладу в ігровій формі методам захисту в умовах поширення вірусних інфекцій та методам самооцінки і контролю стану і рівня власного здоров’я з врахуванням вікових особливостей сприйняття інформації.
- Необхідно забезпечити максимальну ізоляцію всіх груп у з метою мінімізації контактів, спланувати маршрутизацію окремих груп та за можливості для кожної з них організувати окремий вихід.
- Інформувати батьків про заборону відвідування дітьми з підозрою на ГРВІ загальноосвітніх та дошкільних закладів, занять в закладах позашкільної освіти.
- Посилили контроль за дотриманням режиму миття рук. В дитячих дошкільних закладах забезпечити миття рук не менш як 6-8 разів на день. Щоденно проводити п’ятихвилинки «Чисті руки» з вихованцями закладів освіти. Навчити дітей не торкатися брудними руками очей, носа чи рота.
- Доступ сторонніх осіб у заклад освіти забороняється, за винятком робіт, пов’язаних з освітнім процесом, господарськими потребами (ремонт, обслуговування обладнання тощо) та наданням медичної допомоги.
- Проводити серед працівників закладів, членів батьківських комітетів профілактично-роз’яснювальну роботу з питань, пов’язаних з профілактикою коронавірусної хвороби (COVID-19), а також грипу та ГРВІ, приділяючи особливу увагу здоров’ю дітей, в тому числі шляхом розміщення відповідних матеріалів на інформаційних стендах.
- Батьківські збори проводити онлайн.
- Максимально обмежити моногрупове проведення спортивних, культурно-масових та інших видовищних заходів (відвідування виставок, музеїв, концертів, змагань тощо) та заборонити міжгрупові заходи.
- Запровадити посилений протиепідемічний режим та забезпечити проведення вологого прибирання та дезінфекції приміщень в кінці робочого дня, а також регулярно провітрювати приміщення. Проводити дезінфекцію столів, столового посуду, спортивного та навчального інвентарю, іграшок. Забезпечити дотримання температурного режиму. Перед початком проведення масових заходів забезпечувати проведення дезінфекційних заходів та провітрювання приміщень. Необхідно систематично проводити провітрювання, вологе прибирання, з використанням дозволених Міністерством охорони здоров’я України дезінфекційних засобів та кварцування приміщень, з дотриманням усіх вимог техніки безпеки та чинного законодавства. При проведенні дезінфекції приміщень особливу увагу звертати на обробку поверхонь меблів, дверних ручок.
- Посилити контроль за організацією питного режиму, звернувши особливу увагу на забезпеченість одноразовим або індивідуальним посудом та проведенням обробки .
- У випадку підозри на коронавірусну хворобу (COVID-19), забезпечити ізоляцію вихованця/педагога/працівника до приїзду спецбригади. Із контактними педагогами/працівниками провести роз’яснювальну роботу щодо поведінки в умовах епідемічної ситуації захворюваності, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV (COVID-19), а також донести цю інформацію їхнім батькам. У приміщенні дитячого, де перебувала особа з підозрою на захворювання, провести термінову дезінфекцію засобами, що дозволені законодавством до застосування, та його кварцування і провітрювання.
20 .Адміністрація повинна забезпечити:
• працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням;
• навчання серед працівників щодо правил використання засобів індивідуального захисту, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил;
• постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах;
• інформування щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
• дезінфекцію поверхонь не рідше ніж кожні 2 години та відразу після закінчення занять;
• вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
• провітрювання приміщень протягом не менш як 15 хвилин перед відкриттям та почергове провітрювання кімнат протягом дня;
• централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
• недоступність контейнерів (урн) для використаних ЗІЗ, запасів дезінфікуючих засобів та засобів для прибирання для дітей;
• тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).1
21. Працівники дитячого садка повинні:
• регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
• утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань: кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань;
• рекомендувати в приміщенні використовувати медичні маски.